Hírek

Az elektronikus ügyintézés módjával kapcsolatos tennivalókról a Magyar Ügyvédi Kamara honlapján, az E-Ügyintézés pont alatt egy rövid és egy részletes útmutatót is közzétett. A részletes útmutató elérhetősége a következő: http://www.magyarugyvedikamara.hu/common/file-servlet/document/1118/default/doc_url/15.pdf.

Az iratok fogadására a hiteles elektronikus postafiók szolgál, amely a https://tarhely.gov.hu/levelezes címen érhető el, itt érhetőek el a már korábban megnyitott cégkapura küldött üzenetek is. Ismereteink szerint néhány kivételes esettől eltekintve a szolgáltatás működik, fogadásra alkalmas.

Az iratok beküldésének két fő módja van: az ún. ePapír szolgáltatás (https://epapir.gov.hu/level/uj) és az elektronikus perben megszokott ÁNYK, ez utóbbi főleg a bíróságok irányában.

Mind a hiteles elektronikus postafiók, mind a beküldés feltétele, hogy az illető rendelkezzen ügyfélkapuval. A cégkapu használatának pedig további feltétele, hogy a cégkapuját az ügyvéd vagy iroda előzetesen létrehozza a cegkapu.gov.hu felületen.

Az ügyintézéssel kapcsolatos egyes részletes technikai problémákat természetesen nem a Magyar Ügyvédi Kamara tudja megoldani, hanem az ügyintézést biztosító szerv (pl. a hiteles elektronikus postafiókot működtető NISZ Zrt., amely a Kormányzati Ügyfélvonalat tartja fenn, és a 1818 telefonszámon vagy Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. emailen érhető el, vagy az Országos Bírósági Hivatal, a rendőrségek nevében az ORFK stb.)