Hírek
TÁJÉKOZTATÁS

A  Szegedi Ügyvédi Kamara 2015. április 03-án (pénteken) zárva tart.


 
JOGSZABÁLYVÁLTOZÁS

2012. évi I. törvény a munka törvénykönyvéről

 

Módosítja: 2015. évi XVII. tv.

Hatályos: 2015. 03. 27.


 
JOGSZABÁLYVÁLTOZÁS

2015. évi XI. törvény

a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény módosításáról

 

Hatályos: 2015. 04. 02.


 
ELNÖKSÉGI ÜLÉS

Szegedi Ügyvédi Kamara 2015. április 14-én, kedden 18 órakor tartja soron következő elnökségi ülését.

Kérem, hogy az elnökségnek címzett beadványokat legkésőbb 2015. április 07-ig jutassák el a kamara titkárságára.

Dr. Kertész József elnök


 
CODEX Napok 2015_aprilis_16

Meghívó


 
Beküldendő számviteli beszámoló/mérleg formája

Tisztelt Kollégáim!

Mint ismeretes, az ügyvédi irodáknak mérleget/számviteli beszámolót kell beküldeni legkésőbb 2015. május 20-ig az ügyvédi kamarának, melyeket honlapunkon kötelező közzétenni.

A mérlegeket PDF formátumban várjuk és a fájl nevét az alábbi módon kell megadni:

 

- A fájl neve (átnevezve): iroda_rövid_neve_évszám.pdf

pl.: simon_és_társa_2014.pdf

Kérem kollégáimat, hogy a fentiek figyelembevételével szíveskedjenek a mérleget a kamarához eljuttatni!

Köszönettel:

Dr. Kertész József

elnök


 
Végintézkedések (írásbeli magánvégrendelet, öröklési szerződés) készítése során felmerülő ügyvédi műhibák

Megnézem


 
Tájékoztatás a Kúria Bizottságáról

Tisztelt Kolléganők és Kollégák!

Dr. Darák Péter úr, a Kúria elnöke kezdeményezésére egy olyan testület alakult, amely a különböző jogászi hivatásrendek képviselőiből állnak és ez a testület hivatott az új Ptk. gyakorlati alkalmazásával felmerülő jogértelmezési kérdések feltárására.

A fenti Bizottság munkáját elősegítve kérem tisztelt Kartársaimat, hogy az új Ptk. gyakorlati alkalmazásával, az egyes jogértelmezési kérdésekkel kapcsolatosan észrevételeiket a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre szíveskedjenek megküldeni, hogy a tisztázatlannak tűnő kérdések megoldásra kerüljenek és mielőbb egységes joggyakorlat alakuljon ki Magyarországon.

Tisztelettel:

Dr. Kertész József

elnök


 
JOGSZABÁLYVÁLTOZÁS

1991. évi XLIX. törvény

a csődeljárásról és a felszámolási eljárásról

Módosítja: 2015. évi VI. törvény

Hatályos: 2015. 04. 01.

 

1997. évi CXLI. törvény

az ingatlan-nyilvántartásról

Módosítja: 2015. évi VI. törvény

Hatályos: 2015. 04. 01.

 

2006. évi V. törvény

a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a

végelszámolásról

Módosítja: 2015. évi VI. törvény

Hatályos: 2015. 04. 01.

 

2011. évi CLXXV. törvény

az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a

civil szervezetek működéséről és támogatásáról

Módosítja: 2015. évi VI. törvény

Hatályos: 2015. 04. 01.

 

2013. évi CXXII. törvény

a mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról

Módosítja: 2015. évi VI. törvény

Hatályos: 2015. 04. 01.

 

2013. évi CCXII. törvény

a mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi

CXXII. törvénnyel összefüggő egyes rendelkezésekről és

átmeneti szabályokról

Módosítja: 2015. évi VI. törvény

Hatályos: 2015. 04. 01.

 

57/2013. (II. 27.) Korm. rendelet

a telepengedély, illetve a telep létesítésének bejelentése

alapján gyakorolható egyes termelő és egyes szolgáltató

tevékenységekről, valamint a telepengedélyezés rendjéről és

a bejelentés szabályairól

Módosítja: 38/2015. (III. 11.) Korm. r.

Hatályos: 2015. 03. 12.

 

373/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet

a földhivatalok, valamint a Földmérési és Távérzékelési

Intézet feladatairól, illetékességi területéről, továbbá

egyes földhivatali eljárások részletes szabályairól

Módosítja: 38/2015. (III. 11.) Korm. r.

Hatályos: 2015. 03. 12.


 
OBH-s levél

Tisztelt Kolléga/Kolléganő!!

Mellékelten megküldjük az Országos Bírósági Hivataltól kapott figyelemfelhívást a közkereseti és betéti társaságok cégeljárásában!!!


Üdvözlettel
Dr. Bánáti János
elnök

OBH levél

 


 

 
JOGSZABÁLYVÁLTOZÁS

1/2015. Polgári jogegységi határozat

a zálogtárggyal kapcsolatban a felszámolás kezdő időpontját követően keletkezett adókötelezettségről, illetve egyéb közteherről

 

2/2015. Polgári jogegységi határozat

a felszámoló jogszabálysértő intézkedése, illetve mulasztása elleni kifogás előterjesztésére megengedett eljárásjogi határidőről


 
Emberi jogok és alkotmányosság - konferencia

Tisztelt Ügyvéd Kartárs/Kartársnő!

Az Alkotmánybíróság a Károli Gáspár Református Egyetemmel közösen 2015. április 16-án konferenciát rendez „Emberi jogok és alkotmányosság” címmel.

A konferencia programját mellékelten megküldjük, melyből kitűnik, hogy elsősorban a büntető joghoz, büntetőeljárás joghoz kapcsolódik a tudományos konferencia.

A Magyar Ügyvédi Kamara lehetőséget kapott 10 fő regisztrálására, ezért kérem, hogy részvételi szándékát 2015. március 9-ig szíveskedjék a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. címre jelezni.

Program



 
MEGHÍVÓ

SZAKMAI ELŐADÁS ÜGYVÉDEKNEK ÉS ÜGYVÉDJELÖLTEKNEK

Meghívó


 
ELMARAD

Tisztelt Hölgyeim/Uraim!

Ezúton szeretnénk tájékoztatni, hogy a 2015. február 27-ére tervezett Szakmai egyeztetés az internetről szóló nemzeti konzultáció témájában elmarad.
Amennyiben a konzultáció a későbbiekben megrendezésre kerül, e-mailben értesítést fogunk küldeni.


 
BÜK Cégjogi Konferencia

Tisztelt Kartársak!

A társkamarák elnökeitől az ide mellékelten csatolt állásfoglalásokat kaptam, melyet szíveskedjetek áttanulmányozni, és munkátok során – kellő alapossággal és utánajárással -, ha kell alkalmazzátok!

Dr. Kertész József elnök

Konf. összefoglaló | Ajánlás


 
InternetKon

Tisztelt Hölgyeim/Uraim!

Ezúton tisztelettel meghívjuk az alábbi eseményre.

Szakmai egyeztetés az internetről szóló nemzeti konzultáció témájában Szegeden

Az InternetKon célja, hogy a Kormány a polgárokkal, szakmai- és civil szervezetekkel, vállalkozásokkal közösen határozhassa meg a magyar internetet, illetve szélesebb értelemben a digitális ökoszisztémát érintő döntéseinek alapelveit, irányait. Érdemi, a valós kérdéseket körbejáró, a kormányzati döntés-előkészítés során ténylegesen felhasználható eredményeket hozó párbeszéd elérése a cél.
Alapvető kérdés, hogy milyen lesz a jövő magyar internete.

Az internetről szóló nemzeti konzultáció témájában Deutsch Tamás, az InternetKon vezetője szakmai egyeztetést folytat a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamarával és a vállalkozásokkal.

Időpont: 2015. február 27., 18.00 óra
Helyszín: Kamarai Székház (Szeged, Párizsi krt. 8-12.), II. em. konferenciaterem

elérhető űrlapon vagy a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mail címen.

Szeretettel várjuk a programon!


Üdvözlettel:
Dr. Tráserné Oláh Zsuzsanna
a CSMKIK titkára


 
TÁJÉKOZTATÁS

Tisztelt Ügyvéd Kartársnő / Ügyvéd Kartárs!

Tartalomjegyzék:1. Pályázati lehetőség 2. Igazságügyi Fizetési Portál igénybevétele 3. Tájékoztató rendkívüli bírósági félfogadásról

1.Gyakorló büntetőjogászok számára angol nyelvű szakmai továbbképzést tartanak Budapesten 2015. június 19-21.

Mellékleten megküldjük az erről szóló felhívást és jelentkezési lapot.

2.Az Igazságügyi Fizetési Portál korszerű lehetősége biztosít a csőd- és felszámolási eljárásokban az illeték és a közzétételi költségtérítés elektronikus úton történő megfizetésére.

Az egyes igazságügyi és magánjogi tárgyú törvények módosításáról szóló 2014. évi LXXIII. törvény értelmében a beadványok elektronikus úton való benyújtása esetén lehetőség van az illeték és a közzétételi költségtérítés elektronikus úton történő megfizetésére.

Az elektronikus kapcsolattartásra köteles fél az eljárási illetéket, a kifogás tételes illetékét és a közzétételi költségtérítést a kérelem benyújtását megelőzően köteles megfizetni. Az illeték és a közzétételi költségtérítés elektronikus úton történő megfizetésének módjával összefüggő tájékoztatás a http://birosag.hu honlapon került közzétételre (a csőd- és felszámolási eljárással kapcsolatban: http://birosag.hu/allampolgaroknak/csod-es-felszamolasi-eljarasok/i-fizetes.

A Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) által üzemeltetett elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez (EFER) csatlakozott és az Igazságügyi Minisztérium (IM) által üzemeltetett Igazságügyi Fizetési Portál célja, hogy meghatározott igazságügyi ügycsoportokhoz tartozó fizetések intézéséhez fizetési felületet biztosítson. Előnye, hogy nem szükséges megvárni a banki tranzakció teljes megtörténtét, a bankszámla terhelésével a pénzügyi szolgáltató már kiadja a fizetés visszavonhatatlan megindítására vonatkozó ígérvényt, az ún. „fizetési ígérvényt”.

Az IM a https://fizetes.kim.gov.hu honlapon lehetővé teszi, hogy a befizetésre az EFER segítségével, bankkártyával kerülhessen sor. Ebben az esetben az ügyfél a fizetést követően haladéktalanul hozzájuthat a fizetés megtörténtét igazoló fizetési ígérvényhez, amelyet a benyújtás során azonnal mellékelni tud.

A rendszer csőd- és felszámolási eljárásokban történő működéséről részletes tájékoztatás a http://birosag.hu/allampolgaroknak/csod-es-felszamolasi-eljarasok/altalanos-tudnivalok és a https://fizetes.kim.gov.hu/Home/Tajekoztato címen érhető el.”

3.A Budai Központi Kerületi Bíróság valamint a Budapesti XVIII. és XIX. Kerületi Bíróság elnöke tájékoztatást adott arról, hogy 2015. február 1-től a Kezelőirodákban hétfői napon 13.00-15.00 óráig az ügyvédek részére előzetes telefon vagy személyes bejelentkezés alapján irattanulmányozási lehetőséget biztosítanak.

Budapesti Központi Kerületi Bíróság büntető iroda: 06-1-391-4930/4122 mellék vagy 4112 mellék,

Budapesti Központi Kerületi Bíróság polgári iroda: 06-1-391-4930/4147 mellék, vagy 4127 mellék és 4503 mellék.

Budapesti XVIII. és XIX. kerületi Bíróság büntető iroda: 06-1-357-5043

Budapesti XVIII. és XIX. kerületi Bíróság polgári irodai: 06-1-357-5977

·  Melléklet


 
JOGSZABÁLYVÁLTOZÁS

17/2015. (II. 16.) Korm. rendelet

a jegyző hatáskörébe tartozó birtokvédelmi eljárásról

Hatályos: 2015. 03. 01.


 
Tájékoztatás földhivatali díjfizetésre vonatkozóan

Csongrád Megyei Kormányhivatal Földhivatalának tájékoztató levele

INGATLAN TULAJDONJOGÁNAK ÉS EGYÉB JOGOK BEJEGYZÉSÉVEL KAPCSOLATOS DÍJFIZETÉSÉRŐL

1. oldal, 2. oldal


 
Konferencia az új Polgári perrendtartás koncepciójáról

Kedves Egyleti Tagunk!

Megküldöm az Igazságügyi Minisztérium, a Magyar Jogász Egylet és a Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kara szervezésében 2015. február 20. napján 10 órai kezdettel megrendezésre kerülő az új Polgári perrendtartás koncepciójáról szóló konferencia részletes programját.

A rendezvényre minden érdeklődőt szeretettel várunk!
Tisztelettel:

Dr. Tárkány-Szűcs Babett
a Magyar Jogász Egylet Csongrád Megyei Szervezetének elnöke

________________________________________________

Magyar Jogász Egylet Csongrád Megyei Szervezete

Cím: 6720 Szeged, Széchenyi tér 4.

Tel./fax: (62) 549-484

E-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

 
FELHÍVÁS - Deutsch Tamás

Tisztelt Kartársaim!

Mellékelten megküldöm Deutsch Tamás európai parlamenti képviselő felhívását, melyben a Magyar Ügyvédi Kamara véleményét kérdezi a tárgybani ügyben.

Kérem a véleményeteket, a felteendő kérdéseket 2015. február 10-ig.

Dr. Kertész József elnök

 

Megnézem


 
Igazságügyi Fizetési Portál igénybevétele

Tisztelt Kartársaim!

Szíves megismerésre megküldöm a  csőd- és felszámolási eljárásokban az illeték és a közzétételi költségtérítés elektronikus úton az Igazságügyi Fizetési Portál igénybevételével történő megfizetésére vonatkozó tájékoztatót.

Dr. Kertész József elnök

 

„Tájékoztató az Igazságügyi Minisztérium által üzemeltetett Igazságügyi Fizetési Portál igénybe vételének újabb formájáról

 

  • Az Igazságügyi Fizetési Portál korszerű lehetőséget biztosít a csőd- és felszámolási eljárásokban az illeték és a közzétételi költségtérítés elektronikus úton történő megfizetésére

 

 

Az egyes igazságügyi és magánjogi tárgyú törvények módosításáról szóló 2014. évi LXXIII. törvény értelmében a beadványok elektronikus úton való benyújtása esetén lehetőség van az illeték és a közzétételi költségtérítés elektronikus úton történő megfizetésére.

 

Az elektronikus kapcsolattartásra köteles fél az eljárási illetéket, a kifogás tételes illetékét és a közzétételi költségtérítést a kérelem benyújtását megelőzően köteles megfizetni. Az illeték és a közzétételi költségtérítés elektronikus úton történő megfizetésének módjával összefüggő tájékoztatás a http://birosag.hu honlapon került közzétételre (a csőd- és felszámolási eljárással kapcsolatban: http://birosag.hu/allampolgaroknak/csod-es-felszamolasi-eljarasok/i-fizetes.

 

A Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) által üzemeltetett elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez (EFER) csatlakozott és az Igazságügyi Minisztérium (IM) által üzemeltetett Igazságügyi Fizetési Portál célja, hogy meghatározott igazságügyi ügycsoportokhoz tartozó fizetések intézéséhez fizetési felületet biztosítson. Előnye, hogy nem szükséges megvárni a banki tranzakció teljes megtörténtét, a bankszámla terhelésével a pénzügyi szolgáltató már kiadja a fizetés visszavonhatatlan megindítására vonatkozó ígérvényt, az ún. „fizetési ígérvényt”.

 

Az IM a https://fizetes.kim.gov.hu honlapon lehetővé teszi, hogy a befizetésre az EFER segítségével, bankkártyával kerülhessen sor. Ebben az esetben az ügyfél a fizetést követően haladéktalanul hozzájuthat a fizetés megtörténtét igazoló fizetési ígérvényhez, amelyet a benyújtás során azonnal mellékelni tud.

 

A rendszer csőd- és felszámolási eljárásokban történő működéséről részletes tájékoztatás a http://birosag.hu/allampolgaroknak/csod-es-felszamolasi-eljarasok/altalanos-tudnivalok és a https://fizetes.kim.gov.hu/Home/Tajekoztato címen érhető el.”


 
MEGKERESÉS

Tisztelt Ügyvéd Kartárs/Kartársnő!

A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának elnöke megkereste a Magyar Ügyvédi Kamarát, hogy 2015. február 18-ig tegyünk javaslatot a Szerzői Jogi Szakértő Testület tagságának, elnökségének megújításához.

A megkeresést jelen felhíváshoz mellékeljük.

A Magyar Ügyvédi Kamara által javaslatba hozandó személyek kiválasztása érdekében felkérjük a tevékenység iránt érdeklődő kollégákat/kolléganőket, hogy rövid szakmai életrajzuk megküldésével legkésőbb 2015. február 14-ig küldjék meg jelentkezésüket, megjelölve, hogy milyen szakterületen kívánnának közreműködni.

Üdvözlettel

Dr. Bánáti János

a Magyar Ügyvédi Kamara elnöke 

·  Melléklet



 
A Magyar Ügyvédnők Egyesületének Elnöksége (MÜE) 10 éves Ünnepi Közgyűlése

A Magyar Ügyvédnők Egyesületének Elnöksége (MÜE) ezúton meghívja Önt az Egyesület fennállásának 10. évfordulója alkalmából tartandó

 

Ünnepi Közgyűlésére.

 

Az Ünnepi Közgyűlést 2015. február 13. napjának (péntek) 10.30 órájára hívjuk össze.

A Közgyűlés helyszíne: Budapesti Ügyvédi Kamara Kistanácsterme. (1055 Budapest, Szalay u. 7.)

A regisztráció a Közgyűlés napján 10.00 órakor kezdődik.

 

Napirendi pontok:

  • elnöki köszöntő és ünnepi beszédek
  • a Német Jogásznők Egyesülete által delegált előadónk a Spanyol Jogásznők Egyesületének vezetője, Katharina Miller, aki előadást tart „Női részvénytulajdonosok a nemek közti egyenlőségért” címmel
  • Dr. Boros Anita Ph.D., a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vagyonpolitikáért felelős helyettes államtitkára, akinek „Esélyegyenlőség a közigazgatási eljárásban” c. előadását hallgathatjuk meg
  • egyebek.


 
KIADÓ IRODAHELYISÉG

Bíróság környéki ügyvédi irodában 20 m2 alapterületű irodahelyiség sürgősen kiadó. Bérleti díj: 30.000.- Ft +rezsi (5-10.000.- Ft/hó, amely korlátlan internet és telefonhasználatot is tartalmaz) Érdeklődni: 30/43-63-293 telefonszámon.

Dr. Csitári Nikolett 

ügyvéd
6720 Szeged, Horváth Mihály u. 3.
Tel.: 30/43-63-293; 62/653-697


 
JOGTÁR

Megrendelőlap / Előfizetői szerződés


 
ELNÖKSÉGI ÜLÉS

A Szegedi Ügyvédi Kamara 2015. február 10-én, kedden 18 órakor tartja soron következő elnökségi ülését.

Kérem, hogy az elnökségnek címzett beadványokat legkésőbb 2015. február 02-ig (hétfő) jutassák el a kamara titkárságára.

 

Dr. Kertész József elnök


 
TÁJÉKOZTATÁS

Tisztelt Kartársak!

Az ügyvédek e-pénzletétkezelő rendszer igénybevételéhez, működtetéséhez szükséges hardver- és szoftverigényt igényeltem a rendszer kidolgozójától, hogy a működésig hátralévő időben minden kolléga felkészülhessen.
Az erre érkező specifikációt mellékletben küldöm annak érdekében, hogy az ügyvédek ezek ismeretében alakítsák ki a saját informatikai hátterüket ahhoz, hogy az elektronikus pénzletétkezelőt tudják használni.

Üdvözlettel:

Dr. Kertész József elnök

specifikáció


 
MEGHÍVÓ

A Szegedi Törvényszék tisztelettel meghívja a jogászi hivatásrendek képviselőita civil szervezetekkel kapcsolatos nemperes eljárások témakörében az ügyszakban felmerültgyakorlati tapasztalatok megvitatása érdekében megrendezésre kerülőszakmai tanácskozásra.

Meghívó


 
Ingyenes bírósági ügyfélértesítő rendszer

Ingyenes bírósági ügyfélértesítő rendszer január végétől - Sms és e-mail üzenet jogilag releváns eseményről, informáló webes felületek

2015.01.19. Jogi Fórum / MTI

Január végén ingyenes bírósági ügyfélértesítő rendszer indul, amellyel sok időt és energiát takaríthatnak meg a jogkeresők és a bírósági dolgozók egyaránt - mondta Kékedi Szabolcs, az Országos Bírósági Hivatal (OBH) bírósági főosztályának helyettes vezetője.

A szolgáltatás részeként a bíróság a peres fél regisztrációja után egyfelől sms, illetve e-mail üzenetben küld értesítést, ha az ügyben két tárgyalás között történt valami jogilag releváns esemény. Ilyen lehet, hogy iratok érkeztek a másik féltől vagy például a szakértőtől, valamint figyelmeztető üzenetet küld a közelgő tárgyalásról, másfelől lehetővé teszi, hogy a felek egyes, az eljárással kapcsolatos adatoknak maguk is utánajárhassanak - ismertette a szakember.

A tárgyalásra a kitűzött időpont előtt nyolc nappal figyelmeztető sms-hez joghatás nem fűződik, továbbra is akkor szabályszerű például egy idézés kézbesítése, ha azt hagyományos postai úton vették át - tette hozzá.

Az ügyfelek nemcsak jelzéseket kaphatnak a bíróságtól, hanem maguk is utánanézhetnek webes felületen az eljárásaikkal kapcsolatos egyes információknak, ez azonban egyelőre még nem jelenti azt, hogy az iratokba is betekinthetnek elektronikus formában, ez a fejlesztés a távlati tervekben szerepel.

Ezeket a szolgáltatásokat csak az veheti igénybe, akinek a bíróságon peres ügye van, az ahhoz kapcsolódó ügyszám például nélkülözhetetlen a szolgáltatás igénybevételéhez. Szükséges továbbá regisztrálni az ügyfélkapun, másrészt pedig egy ízben be kell mennie az ügyfélnek vagy a jogi képviselőnek arra a bíróságra, ahol a peres ügye zajlik, a személyazonosítás érdekében. Amikor egy ügy átkerül egy másik bíróságra vagy fellebbezés folytán másik bírósági szintre, újra kell regisztrálni személyesen is - mondta Kékedi Szabolcs.

Minden bírósági szinten, a járásbíróságtól a Kúriáig a polgári, gazdasági, közigazgatási, munkaügyi és büntető perek túlnyomó többségében igénybe vehető ez a szolgáltatás.

Az új szolgáltatás várhatóan lényegesen csökkenti majd az ügyfelek és a bírósági dolgozók idejét, energiáját felemésztő személyes vagy telefonos kapcsolatfelvételeket, hiszen a perekkel kapcsolatban az ügyfelek számos technikai információhoz hozzájuthatnak az interneten - magyarázta a szakember.

Egy másik új, webes felületen igénybe vehető szolgáltatás a pertartam-kalkulátor, amely egy-egy ügytípusban egy-egy bíróságon előre jelzi az eljárás várható időtartamát a rendelkezésre álló adatok átlaga alapján.

Ez a szolgáltatás polgári, gazdasági, munkaügyi és közigazgatási perekben vehető igénybe. Jelentősége, hogy az olyan ügyekben, amelyekben több bíróság is illetékes, és közülük a peres fél választhat, a kalkulátor segítségével az ügyfél a várhatóan hamarabb döntést hozó, vélhetően kevésbé leterhelt bíróságon indíthatja meg például kártérítési perét vagy házassági bontóperét. A kalkulátorból kiderül például, hogy az egyik legleterheltebb magyar helyi bíróságon, a Pesti Központi Kerületi Bíróságon egy válóper átlagosan 184 napig tart, ugyanakkor a Gyulai Járásbíróságon csupán 116 napig - ismertette az OBH munkatársa.

Induláskor a 2013. évi érdemben befejezett ügyek adatainak statisztikai átlagából számított pertartamok láthatók a rendszerben, amely évről évre frissül majd. Természetesen a szolgáltatás arra is figyelmezteti az ügyfeleket, hogy az átlagtól jelentősen eltérhet egy-egy konkrét per hossza például a bizonyítás nehézségei, a peres felek száma vagy más körülmény miatt.

Az elektronikus felületeken lehetőség lesz továbbá panaszkezelésre is, a bírósági vezetőknek címzett ilyen jellegű beadványokat elsősorban ott várják majd az ügyfelektől.

Mindezek a január végén működésbe lépő szolgáltatások díjtalanok - mondta Kékedi Szabolcs

 
AJÁNLÁS - Adójogi ismeretek jogi szakemberek számára

Adórendszerről átfogóanAdójogi ismeretek jogi szakemberek számára

Jelentkezési lap



 
MEGYEI JOGÁSZNAP

Elnöki meghívó

Plakát


 
A MAGYAR KÖNYVVIZSGÁLÓI KAMARA JOGÁSZOK SZÁMÁRA ÖSSZEÁLLÍTOTT PROGRAMJA

Megnézem


 
Tájékoztatások, figyelmeztetések, lényeges joghatások 2015. január 1. napjától kezdeményezhető eljárásokkal kapcsolatban

1. Az ÁNYK űrlap

2015. január 1. napját követően a beadványokat egy példányban papír alapon vagy – elektronikus útra kötelezett kérelmező esetében – elektronikus úton ÁNYK űrlapon kell benyújtani az Ügyfélkapun keresztül a bíróságra. Az ÁNYK űrlap formailag nem, annak csak adattartalma szerkeszthető, ezért tájékoztatjuk, hogy amennyiben az ÁNYK űrlapot megváltoztatja, a kérelem nem tekinthető szabályszerűen benyújtottnak.

2. A kérelem papír alapon történő benyújtása

Amennyiben a kérelmező nem elektronikus útra kötelezett, kérelmét papír alapon kétféle módon nyomtatványkitöltő program használatával vagy annak mellőzésével, a nyomtatványt a bíróság internetes oldaláról kinyomtatva, majd azt kézzel kitöltve terjesztheti elő.

(Elektronikus eljárásra kötelezett kérelmező 2015. január 1. napját követően a magánnyugdíjpénztár, az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár, a hitelintézetek önkéntes betétbiztosítási, illetve intézményvédelmi alapja, a köztestületa kölcsönös biztosító egyesület, a hegyközség, a párt, az országos sportági szakszövetség és a szövetség. A fentieken túl 2015. január 1. napját követően a beadvány kizárólag elektronikus úton terjeszthető elő ha a kérelmező jogi képviselővel jár el vagy ha a kérelmező az egyszerűsített nyilvántartásba vételi (változásbejegyzési) eljárás lefolytatását kéri, illetve kizárólag elektronikus úton terjeszthető elő a közhasznú jogállás megállapítása iránti kérelem, továbbá a már közhasznú szervezet (a 2011. évi CLXXV. törvény (Ectv.) szerinti közhasznú szervezet) is a beadványokat kizárólag elektronikus úton nyújthatja be.)

2.1. Az ÁNYK űrlap kitöltése nyomtatványkitöltő használatával

Amennyiben a kérelmező az Általános Nyomtatványkitöltő programmal kívánja az ÁNYK űrlapot kitölteni, azt a kitöltést követően ki kell nyomtatnia aláírnia és személyesen vagy postai úton benyújtania a bíróságra. A folyamat a következő lépésekből áll:

1. Győződjön meg arról, hogy számítógépén telepítve van-e a JAVA futtatókörnyezet legalább 1.6-os verziója.

Ha Ön gépén nincs telepítve a JAVA futtatókörnyezet (JRE), vagy a már telepített futtatókörnyezet verziószáma nem megfelelő, először is ellenőrizze, hogy 32 bites vagy 64 bites operációs rendszert használ. Ezt ellenőrizheti a Start menü/Számítógép vagy Sajátgép/Tulajdonságok-ra kattintással.

Ha 32 bites operációs rendszert használ és az Ön gépén nincs telepítve a JAVA futtatókörnyezet (JRE), vagy a már telepített futtatókörnyezet verziószáma nem megfelelő, akkor kattintson a következő linkre: .http://www.java.com/en/

Ha 64 bites op. rendszert használ felhívjuk a figyelmét, hogy a www.java.com nyitólapon megjelent Free Java Download választásakor alapértelmezett módon a Java 32 bites változata fog települni a 64 bites környezetben is, de ezzel nem fog elindulni az ÁNYK keretprogram. Ezért ajánlott a Java 64 bites változatát telepíteni 64 bites operációs rendszer esetén a www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/index.html oldalról.

Fontos, hogy a Windows98 és WindowsME operációs rendszerek már nem alkalmasak a programok futtatásához!

Ha további segítségre van szüksége a telepítésben, tájékozódjon itt:http://www.nav.gov.hu/data/cms285462/A_Java_Runtime_kornyezet_telepitese_lepesenkent3_2013.02.27_12_42.pdf

2. Ahhoz, hogy Ön nyomtatványt tudjon kitölteni, szükség van a keretprogram (Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) program) telepítésére. Az ÁNYK-AbevJava keretprogram telepítéséhez, kérjük keresse fel ezt az oldalt: http://www.nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok

3. A keretprogram telepítése után az Ön számítógépe már alkalmas arra, hogy nyomtatványokat töltsön ki. Kérjük, hogy amennyiben még az adott beadvány típus esetében korábban nem tette meg, a www.birosag.hu oldalon a Civil szervezetek menüpontból töltse le a kívánt elektronikus nyomtatványt.

A nyomtatványt a letöltést követően telepíteni szükséges. Amennyiben korábban sikeresen telepítette az ÁNYK keretprogramot, akkor a letöltött nyomtatvány fájlra (JAR kiterjesztésű állomány) duplán kattintva elindul az űrlap telepítő varázsló. Itt háromszor a „Tovább”, végül a „Befejezés” gombra kattintva a rendszer elvégzi az új nyomtatvány telepítését.

4. Nyissa meg az Általános Nyomtatványkitöltő programot és válassza az „Adatok”, „Új nyomtatvány” menüpontot. A sablonok között szám szerint megjelölt ÁNYK űrlapok közül jelölje ki a beküldendő űrlapot a „Nyomtatvány neve” című oszlopból, majd kattintson a megnyitás gombra.

5. Ezt követően értelemszerűen töltse ki az ÁNYK lapjait a beépített aktív súgó és a www.birosag.hu Civil szervezetek menüpontjából letölthető kitöltési útmutató segítéségével. Egyes lapok ún. multilapok, melyekből egyszerre több is kitölthető (pl. több kérelmező, több képviselő, több jogi személyiségű szervezeti egység...stb.). Ugyanazon lap vonatkozásában tehát amennyiben több darabot szeretne kitölteni akkor az adott lap jobb felső sarkában kattintson a „+” ikonra.

6. Az űrlap kitöltését követően azt az „Adatok”, Nyomtatvány kinyomtatása” menüpontra kattintással nyomtassa ki, lássa el keltezéssel, továbbá azt a kérelmező(k), illetve két tanú aláírásával.

Fontos, hogy a papír alapú űrlapot valamennyi kérelmezőnek alá kell írnia, és az aláírások valódiságát két tanú aláírásával kell igazolni.

2.2. Az ÁNYK űrlap kitöltése nyomtatványkitöltő használata nélkül

Lehetősége van a kérelmezőnek arra is, hogy az ÁNYK űrlapot az Általános Nyomtatványkitöltő program használata nélkül kézzel töltse ki.

Ez esetben a www.birosag.hu oldalon a Civil szervezetek menüpontból érhetőek el a pdf. formátumú papír alapú benyújtásra szánt ÁNYK űrlapok, melyek kinyomtatást követően kézzel kitölthetőek. A papír alapú nyomtatványok felépítése megegyezik az elektronikus változatéval.

Ez esetben azonban - a nyomtatványkitöltő program használatának mellőzése miatt - a kérelmezőnek nem nyújt segítséget a kitöltésben az elektronikus ÁNYK űrlapba beépített aktív súgó.

Amennyiben kérelmét ilyen módon kívánja a bíróságon előterjeszteni, felhívjuk a figyelmét, hogy az ÁNYK űrlapot tollal, nyomtatott nagy betűvel, olvashatóan töltse ki. Az űrlap olvashatatlan kitöltése hiánypótlás kibocsátását vonhatja maga után.

Fontos, hogy a papír alapú űrlapot valamennyi kérelmezőnek alá kell írnia, és az aláírások valódiságát két tanú aláírásával kell igazolni.

3. A kérelem elektronikus úton történő benyújtása

3.1. Az elektronikus eljárás kötelező esetei

2015. január 1. napját követően a magánnyugdíjpénztár, az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár, a hitelintézetek önkéntes betétbiztosítási, illetve intézményvédelmi alapja, aköztestületa kölcsönös biztosító egyesület, a hegyközség, a párt, az országos sportági szakszövetség és a szövetség valamennyi beadványát - az abban szereplő kérelem tárgyától függetlenül – kizárólag elektronikus úton terjesztheti elő.

A fentieken túl 2015. január 1. napját követően a beadvány kizárólag elektronikus úton terjeszthető elő ha a kérelmező jogi képviselővel jár el vagy ha a kérelmező az egyszerűsített nyilvántartásba vételi (változásbejegyzési) eljárás lefolytatását kéri, illetve kizárólag elektronikus úton terjeszthető elő a közhasznú jogállás megállapítása iránti kérelem, továbbá a már közhasznú szervezet (a 2011. évi CLXXV. törvény (Ectv.) szerinti közhasznú szervezet) is a beadványokat kizárólag elektronikus úton terjesztheti elő.

Felhívjuk a figyelmét, hogy amennyiben az elektronikus eljárásra kötelezett kérelmező kérelmét nem elektronikus úton terjeszti elő, a bíróság azt hivatalból elutasítja!

3.2. Az elektronikus út választható is

Az elektronikus útra nem kötelezett kérelmező kérelmét választása szerint elektronikus úton is benyújthatja. Az elektronikus utat nem csak az eljárás kezdetén lehet választani, hanem arra az eljárás folyamán is át lehet térni. Ez esetekben a kérelmező az eljárás jogerős befejezéséig a bírósággal a kapcsolatot elektronikus úton tartja.

Az elektronikus útra nem kötelezett kérelmező amennyiben az elektronikus utat választotta, utóbb a beadvány papír alapú benyújtásával egyidejűleg kérheti a bíróságtól a papír alapú eljárásra való áttérés engedélyezését, de a kérelmezőnek a kérelemben valószínűsítenie kell, hogy körülményeiben olyan változás következett be, amely miatt az elektronikus úton történő eljárás a továbbiakban számára aránytalan megterhelést jelentene.

3.3. A kérelem elektronikus úton való előterjesztésének folyamata

3.3.1. Az ügyfélkapus regisztráció

Az elektronikus út azt jelenti, hogy a kérelmező a beadványát elektronikusan az ún. Ügyfélkapun keresztül terjeszti elő a bíróságon.

Az Ügyfélkapu használatához személyes ügyfélkapus azonosítóra van szükség. Ügyfélkapus regisztrációt kizárólag természetes személy kezdeményezhet. A regisztrációs eljárás bármelyik okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában, adóhatóság ügyfélszolgálatán vagy külképviseleten elindítható.

Az Ügyfélkapu a regisztrációt követően az ugyfelkapu.magyarorszag.hu oldalon érhető el.

3.3.2. Az ÁNYK űrlap beküldésének folyamata

1. Győződjön meg arról, hogy számítógépén telepítve van-e a JAVA futtatókörnyezet legalább 1.6-os verziója.

Ha Ön gépén nincs telepítve a JAVA futtatókörnyezet (JRE), vagy a már telepített futtatókörnyezet verziószáma nem megfelelő először is ellenőrizze, hogy 32 bites vagy 64 bites operációs rendszert használ. Ezt ellenőrizheti a Start menü/Számítógép vagy Sajátgép/Tulajdonságok-ra kattintással.

Ha 32 bites op. rendszert használ és az Ön gépén nincs telepítve a JAVA futtatókörnyezet (JRE), vagy a már telepített futtatókörnyezet verziószáma nem megfelelő, akkor kattintson a következő linkre: http://www.java.com/en/.

Ha 64 bites op. rendszert használ felhívjuk a figyelmét, hogy a www.java.com nyitólapon megjelent Free Java Download választásakor alapértelmezett módon a Java 32 bites változata fog települni a 64 bites környezetben is, de ezzel nem fog elindulni az ÁNYK keretprogram. Ezért ajánlott a Java 64 bites változatát telepíteni 64 bites operációs rendszer esetén a www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/index.html oldalról. Fontos, hogy a Windows98 és WindowsME operációs rendszerek már nem alkalmasak a NAV programjainak futtatásához!

Ha további segítségre van szüksége a telepítésben, tájékozódjon itt:http://www.nav.gov.hu/data/cms285462/A_Java_Runtime_kornyezet_telepitese_lepesenkent3_2013.02.27_12_42.pdf

2. Ahhoz, hogy Ön nyomtatványt tudjon kitölteni, szükség van a keretprogram (Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) program) telepítésére. Az ÁNYK-AbevJava keretprogram telepítéséhez, kérjük keresse fel ezt az oldalt: http://www.nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok

3. A keretprogram telepítése után az Ön számítógépe már alkalmas arra, hogy nyomtatványokat töltsön ki. Kérjük, hogy amennyiben még az adott beadvány típus esetében korában nem tette meg, a www.birosag.hu oldalon a Civil szervezetek menüpontból töltse le a kívánt elektronikus nyomtatványt.

A nyomtatványt a letöltést követően telepíteni szükséges. Amennyiben korábban sikeresen telepítette az ÁNYK keretprogramot, akkor a letöltött nyomtatvány fájlra (JAR kiterjesztésű állomány) duplán kattintva elindul az űrlap telepítő varázsló. Itt háromszor a „Tovább”, végül a „Befejezés” gombra kattintva a rendszer elvégzi az új nyomtatvány telepítését.

4. Nyissa meg az Általános Nyomtatványkitöltő programot és válassza az „Adatok”, „Új nyomtatvány” menüpontot. A sablonok között szám szerint megjelölt ÁNYK űrlapok közül jelölje ki a beküldendő űrlapot a „Nyomtatvány neve” című oszlopból, majd kattintson a megnyitás gombra.

5. Ezt követően értelemszerűen töltse ki az ÁNYK lapjait a beépített aktív súgó és a www.birosag.hu oldalról letölthető kitöltési útmutató segítéségével. Egyes lapok ún. multilapok, melyekből egyszerre több is kitölthető (pl. több kérelmező, több képviselő, több jogi személyiségű szervezeti egység...stb.). Ugyanazon lap vonatkozásában tehát amennyiben több darabot szeretne kitölteni akkor az adott lap jobb felső sarkában kattintson a „+” ikonra.

Felhívjuk a figyelmét, hogy az elektronikus úton előterjesztett ÁNYK űrlapot nem kell ellátni keltezéssel és azt nem kell aláírni sem!

6.Miután kitöltötte az ÁNYK űrlap valamennyi oldalát kattintson a főmenüben az „Ellenőrzések” fülre.

Amennyiben a nyomtatványt hibátlanul töltötte ki a felugró ablak üres lesz és nincs teendője. Ha egyes mezőket nem, vagy hibásan töltött ki a felugró ablak tartalmazza az erre vonatkozó konkrét információkat. Ekkor térjen vissza az adott lapra a hibás adatkörhöz és tegyen eleget a hibalistában írtaknak, majd ismételje meg az ellenőrzést, mindaddig amíg az program azt jelzi, hogy az űrlap kitöltése nem megfelelő.

7. Ezt követően csatolja az űrlaphoz a szükséges mellékleteket.

Miután az ÁNYK űrlap „M” lapjának tartalma szerint kijelölte a csatolandó mellékleteket, az „Adatok” - „Csatolmányok kezelése” menüpontokra kattintással csatolja is azokat az űrlaphoz akként, hogy kijelöli az adott melléklet nevét, majd a „Hozzáad” gombra kattintással feltölti azt a számítógépén rendelkezésre álló pdf. dokumentumai közül.

Figyelmeztetjük, hogy egy pdf. dokumentum csak egy melléklet típusként tölthető fel. Tehát nem töltheti fel ugyanazt a dokumentumát elfogadó nyilatkozatként és létesítő okiratként is.

Továbbá az űrlapok „M” lapján kékkel jelölt mellékletek csatolása kötelező, így a rendszer a küldésre jelölésnél mindaddig hibát fog jelezni, amíg valamennyi kötelező dokumentumot nem csatolt.

Az ÁNYK űrlaphoz pdf. formátumban csatolhatóak mellékletek. A kérelmező – ha jogi képviselővel jár el, akkor a jogi képviselő – köteles gondoskodni a beadvány mellékleteit képező papír alapú okiratok elektronizálásáról (beszkenneléséről) és a papír alapú okiratok őrzéséről, melyet köteles is a bíróság felhívásra bemutatni az elektronikus okirattal való egyezőség megállapítása érdekében, ha e tekintetben a bíróságnak alapos kétsége merül fel. A hatóságok, pénzforgalmi szolgáltatók vagy más szervek által kiadott – a törvény eltérő rendelkezésének hiányában- minősített elektronikus aláírással ellátott elektronikus dokumentum közvetlenül csatolható a kérelemhez, de ez nem jelenti azt, hogy minősített aláírással ellátott dokumentumot e-Aktaként (ES3 fájl) lehet csatolni.

Tájékoztatjuk arról is, hogy amennyiben a beküldő személy nem szerepel a beadványban felsorolt természetes személy kérelmezők között (tehát a beküldő nem a képviselő, ill. alapítvány esetében nem az alapítók egyike), akkor minden esetben csatolni kell a kérelmező részéről a beküldőnek adott meghatalmazást a kérelem előterjesztése vonatkozásában.

Hasonlóképpen több kérelmező esetében nem kell valamennyi kérelmezőnek beküldőként is eljárnia, hanem elég ha valamennyi kérelmező a beküldő részére a kérelem előterjesztése vonatkozásában meghatalmazást ad, melyet az ÁNYK űrlaphoz csatolnak.

A meghatalmazásokat teljes bizonyító erejű magánokirati formában kell előterjeszteni. A meghatalmazást a meghatalmazó(k)nak és a meghatalmazottnak is alá kell írnia és az aláírások valódiságát két okirati tanú aláírásával vagy ügyvédi ellenjegyzéssel kell igazolni.

8. A főmenüben kattintson a „Kapcsolat Ügyfélkapuval” - „Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre” menüpontra.

Amennyiben a 7. lépésben leírtak szerint többször csatolt egy dokumentumot, vagy egy kötelező dokumentumot nem csatolt a felugró ablakban hibaüzenetet olvashat. Ekkor tegyen eleget az abban foglaltaknak.

9. Végezetül kattintson a „Kapcsolat Ügyfélkapuval” - „Nyomtatvány közvetlen beküldése az Ügyfélkapun keresztül” menüpontra, majd adja meg az ügyfélkapus felhasználó nevét, jelszavát és lépjen a „Rendben” fülre.

10. Tájékoztatjuk, hogy a beküldött ÁNYK űrlapról visszaigazolásokat fog kapni a következő sorrendben. Miután az Ügyfélkapun keresztül az ÁNYK űrlapot beküldte, először a Központi Rendszer (KR) küld visszaigazolást, majd a bíróság informatikai rendszerébe történő beérkezésről is automatikus visszaigazolás érkezik, melyet az értesítési tárhelyből tud letölteni. Utóbbi azt igazolja, hogy kérelmét a bíróság Civil Integrált Informatikai Rendszer (CIIR) elnevezésű alkalmazása befogadta és érkeztette. Végül amennyiben a kérelme lajstromozásra kerül, tehát annak érdemi feldolgozása megkezdődött, erről a rendszer szintén (a kérelem tekintetében a harmadik) visszaigazolást küld, amelyben immár a bírósági lajstromszám is szerepel. Tájékoztatjuk, hogy ez utóbbi lépés csak munkanapokon történik meg ellentétben a benyújtással, ami bármely napon lehetséges. Tájékoztatjuk, hogy valamennyi fent említett visszaigazoló üzenetnek, valamint később a bíróság által az Ön részére elektronikusan kézbesített végzésnek és egyéb iratnak az Ön értesítési tárhelyére történő megérkezéséről az Ügyfélkapu a regisztráció során megadott email címére értesítő üzenetet küld. Ez mindössze tájékoztató arról, hogy Ön az Ügyfélkapura való bejelentkezést követően letöltheti az új üzenetet/iratot. Az email csak tájékoztató jellegű, magát a küldeményt nem tartalmazza, így annak megnyitásához jogkövetkezmény nem fűződik.

Tájékoztatjuk a kérelmezőt, hogy a kérelem elbírálására rendelkezésre álló határidő akkor kezdődik, amikor a beadvány a bíróság informatikai rendszerében sikeresen lajstromozásra került. Lajstromozásra az előbbiek szerint kizárólag munkanapon kerülhet sor.

4. Egyszerűsített nyilvántartásba vételi (változásbejegyzési) eljárás

4.1. Egyszerűsített nyilvántartásba vételi eljárás

Egyesület és alapítvány esetében lehetőség van az egyszerűsített nyilvántartásba vételi eljárás kezdeményezésére. Ilyen kérelem kizárólag elektronikus úton terjeszthető elő. Ebben az esetben a nyilvántartásba vétel iránti ÁNYK űrlap „K” lapján ezt a körülményt fel kell tüntetni és a kérelemhez kizárólag a 11/2012. (II.29.) KIM rendeletben meghatározott mintaokiratokat lehet csak csatolni. Amennyiben a nyilvántartásba vételi ÁNYK űrlap „K” lapján azt kérte, hogy a bíróság egyszerűsített eljárást folytasson le, aktiválódnak a mintaokirat lapjai. Töltse ki a minta létesítő okiratot és az egyéb mellékleteket, majd nyomtassa ki ezen lapokat azért, hogy azt a szükséges személyek alá tudják írni. Ezt követően a mintaokiratokat szkennelje be és mellékletként töltse fel az ÁNYK űrlaphoz.

Ha a mintaokirat kiegészítésére vagy bármely rendelkezésének elhagyására kerül sor - ideértve azt az esetet is, ha elhagyásra kerül a mintaokirat jellegre történő utalás - a bíróság a kérelmet érdemi vizsgálat nélkül elutasítja. A bíróság az egyszerűsített nyilvántartásba vétel iránti kérelmet akkor is elutasítja, ha hiánypótlási felhívás kibocsátásának vagy áttételnek lenne helye.

4.2. Egyszerűsített változásbejegyzési eljárás

Egyesület és alapítvány esetében egyszerűsített változásbejegyzési eljárás is kezdeményezhető. Ilyen eljárást kizárólag nem közhasznú egyesület és alapítvány kezdeményezhet elektronikus úton! Az egyszerűsített eljárás iránti kérelem benyújtásakor a változásbejegyzés iránti ÁNYK űrlap „K” lapján ezt a körülményt fel kell tüntetni és a kérelemhez kizárólag a 11/2012. (II.29.) KIM rendeletben meghatározott mintaokiratokat lehet csak csatolni. Amennyiben a változásbejegyzési ÁNYK űrlap „K” lapján azt kérte, hogy a bíróság egyszerűsített eljárást folytasson le, aktiválódnak a mintaokirat lapjai. Töltse ki a minta létesítő okiratot és az egyéb mellékleteket, majd nyomtassa ki ezen lapokat azért, hogy azt a szükséges személyek alá tudják írni. Ezt követően a mintaokiratokat szkennelje be és mellékletként töltse fel az ÁNYK űrlaphoz.

Egyszerűsített változásbejegyzési eljárás keretében közhasznú jogállás megállapítása nem kezdeményezhető, tekintettel arra, hogy a csatolandó mintaokirat szövege nem felel meg az egyesülési jogról és közhasznú jogállásról szóló 2011. évi CLXXXV törvény 32-50.§-a szerinti létesítő okirati tartalomnak.

Tájékoztatjuk, hogy ha a mintaokirat kiegészítésére vagy bármely rendelkezésének elhagyására kerül sor - ideértve azt az esetet is, ha elhagyásra kerül a mintaokirat jellegre történő utalás - a bíróság a kérelmet érdemi vizsgálat nélkül elutasítja. A bíróság az egyszerűsített nyilvántartásba vétel iránti kérelmet akkor is elutasítja, ha hiánypótlási felhívás kibocsátásának vagy áttételnek lenne helye.


 
B400 adatlap

Letöltés


 
JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK

1994. évi LIII. törvény

a bírósági végrehajtásról

Módosítja: 2014. évi XCIX. tv.

Hatályos: 2015. 03. 01.

 

1997. évi XXXI. törvény

a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról

Módosítja: 2014. évi XCIX. tv.

Hatályos: 2015. 01. 01., 2015. 03. 01., 2015. 04. 01., 2015. 09. 01.

 

1990. évi XCIII. törvény

az illetékekről

Módosítja: 2014. évi XCIX. tv.

Hatályos: 2015. 01. 01.

 

1991. évi XLIX. törvény

a csődeljárásról és a felszámolási eljárásról

Módosítja: 2014. évi XCIX. tv.

Hatályos: 2014. 12. 30.

 

1993. évi LXXVIII. törvény

a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról

Módosítja: 2014. évi XCIX. tv.

Hatályos: 2015. 01. 01.

 

1995. évi CXVII. törvény

a személyi jövedelemadóról

Módosítja: 2014. évi XCIX. tv.

Hatályos: 2015. 01. 01.

 

2003. évi XCII. törvény

az adózás rendjéről

Módosítja: 2014. évi XCIX. tv.

Hatályos: 2015. 01. 01.

 

2003. évi CXXXIII. törvény

a társasházakról

Módosítja: 2014. évi XCIX. tv.

Hatályos: 2015. 07. 01.

 

2006. évi V. törvény

a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról

Módosítja: 2014. évi XCIX. tv.

Hatályos: 2015. 01. 01.

 

2011. évi CLXX. törvény

a hitelszerződésből eredő kötelezettségeiknek eleget tenni nem tudó természetes személyek lakhatásának biztosításáról

Módosítja: 2014. évi XCIX. tv.

Hatályos: 2015. 01. 01.

 

2011. évi CLXXV. törvény

az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról

Módosítja: 2014. évi XCIX. tv.

Hatályos: 2015. 01. 01.

 

2012. évi I. törvény

a munka törvénykönyvéről

Módosítja: 2014. évi XCIX. tv.

Hatályos: 2015. 01. 01.

 

2013. évi CXXII. törvény

a mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról

Módosítja: 2014. évi XCIX. tv.

Hatályos: 2015. 01. 01.

 

2013. évi CCXII. törvény

a mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi CXXII. törvénnyel összefüggő egyes rendelkezésekről és átmeneti szabályokról

Módosítja: 2014. évi XCIX. tv.

Hatályos: 2015. 01. 01.

 

2013. évi CCLII. törvény

egyes törvényeknek az új Polgári Törvénykönyv hatálybalépésével összefüggő módosításáról

Módosítja: 2014. évi XCIX. tv.

Hatályos: 2014. 12. 30.

 

1997. évi XXXI. törvény

a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról

Módosítja: 2014. évi CI. tv.

Hatályos: 2015. 01. 01., 2015. 07. 01.

 

1998. évi XI. törvény

az ügyvédekről

Módosítja: 2014. évi CI. tv.

Hatályos: 2015. 01. 01.

 

347/2014. (XII. 29.) Korm. rendelet

a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) és a garantált bérminimum megállapításáról

Hatályos: 2015. 01. 01.

 

2012. évi I. törvény

a munka törvénykönyvéről

Módosítja: 2014. évi CII. tv.

Hatályos: 2015. 03. 15.

 

1997. évi CXLI. törvény

az ingatlan-nyilvántartásról

Módosítja: 2014. évi CVI. tv.

Hatályos: 2015. 01. 01.

 

1952. évi III. törvény

a polgári perrendtartásról

Módosítja: 2014. évi CIX. tv.

Hatályos: 2015. 02. 01.

 

2010. évi LXXXVII. törvény

a Nemzeti Földalapról

Módosítja: 2014. évi CXI. tv.

Hatályos: 2015. 03. 01.

 

373/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet

a földhivatalok, valamint a Földmérési és Távérzékelési Intézet feladatairól, illetékességi területéről, továbbá egyes földhivatali eljárások részletes szabályairól

Hatályos: 2015. 01. 01., 2015. 03. 01., 2015. 06. 01.

 

356/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet

a földhasználati nyilvántartás részletes szabályairól

Módosítja: 373/2014. (XII. 31.) Korm. r.

Hatályos: 2015. 01. 01.

 

38/2014. (II. 24.) Korm. rendelet

a földművesekről, a mezőgazdasági termelőszervezetekről, valamint a mezőgazdasági üzemközpontokról vezetett nyilvántartás részletes szabályairól

Módosítja: 373/2014. (XII. 31.) Korm. r.

Hatályos: 2015. 01. 01.

 

387/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet

az épületek energetikai jellemzőinek tanúsításáról szóló 176/2008. (VI. 30.) Korm. rendelet módosításáról

Hatályos: 2015. 01. 30.

 

14/2014. (XII. 31.) MvM rendelet

az épületek energetikai jellemzőinek meghatározásáról szóló 7/2006. (V. 24.) TNM rendelet módosításáról

Hatályos: 2015. 01. 30.

 

53/2014. (XII. 31.) NGM rendelet

az árfolyamgáttal és a forintra átváltással egyaránt érintett fogyasztói kölcsönszerződés futamidejének módosításáról

Hatályos: 2015. 02. 01.

 

176/2008. (VI. 30.) Korm. rendelet

az épületek energetikai jellemzőinek tanúsításáról

Módosítja: 387/2014. (XII. 31.) Korm. r.

Hatályos: 2015. 01. 30.

 

7/2006. (V. 24.) TNM rendelet

az épületek energetikai jellemzőinek meghatározásáról

Módosítja: 14/2014. (XII. 31.) MvM r.

Hatályos: 2015. 01. 30.