Az alábbiakban összefoglaljuk, milyen változásokra kell felkészülni a közeljövőben az ügyvédi munka során:

Január 16-tól már csak az ÜK+-szal és DÁP-pal lehet belépni

ezt valószínűleg már mindenki tudja

AVDH kivezetése

Mivel az Interneten kering egy információ, miszerint ezt ki lehet cselezni úgy, hogy e-papíron hitelesítik az okiratot AVDH-val, majd letöltik, de nem adják be az e-papírt, fontosnak tartom felhívni a figyelmet, hogy a Pp. 325. § (1) g) törlése miatt az AVDH már nem eredményez teljes bizonyító erejű magánokiratot!

További információ

Ugyanezen okból javaslom a bírósági beadványok esetében a mellékleteket elektronikusan aláírni és úgy csatolni! Ilyen esetben beküldés előtt ne kattintsanak a Hitelesítés gombra, mert egyrészt ez felesleges, másrészt PDF csatolmány esetén még hibát is eredményez! Amennyiben az űrlap érdemi információt tartalmaz, küldés előtt mentsük le PDF fájlként és írjuk alá és csatoljuk.

Az e-papír esetében hasonló az eljárás, azzal a különbséggel, hogy az űrlapot nem lehet küldés előtt menteni, ezért az érdemi információt az e-papíron mellékletként csatoljuk!

Változott a JÜB rendszer belépési linkje és módja:

  • https://jub2.magyarorszag.hu/
  • A belépés már KAÜ azonosítással történik!
  • A BLANKETTA programban, a MENÜ / Pénzmosás / JÜB link már az új címre mutat

Egyéb rendszerek:

Ügyfél Irathozzáférési Rendszer (bírósági és cégbírósági iratbetekintés): https://eakta.birosag.hu

Csődbetekintő Rendszer: https://csodbetekinto.birosag.hu

Január 16-tól mindkét bírósági rendszer esetében csak Ügyfélkapu+ és DÁP azonosítással lehet belépni.

Ügyfélkapu+

Már hivatalos, hogy január második felétől e-mailben kapott kóddal is be lehet majd lépni (nem kell mobiltelefon, nem kell authentikátor alkalmazás)

E-ing információk:

Az e-ing rendszeren belül (2025.01.16-tól) az ügyfélnek nem kell feltétlen elektronikusan aláírnia a. a bejegyzés alapjául szolgáló okiratokat b. a bejegyzési engedélyt, a E-ing Vhr. 107. § (2)-ben felsorolt hozzájáruló nyilatkozatokat, az ügyleti meghatalmazást és a felhatalmazást/ügyvédi meghatalmazást! Aláírhat papír alapon is!

Sőt, jogi személy a b)-ben felsorol okiratokat csak papíron írhatja alá.

Ha papír alapon ír alá, akkor az ügyvéd ezeket elektronikus okirattá kell, hogy átalakítsa és feltöltse az e-ing rendszerbe.

Az átmeneti időszakban a kapcsolattartás az e-ing rendszeren kívül is megengedett: papíralapon, e-papíron és – hivatali kapuval rendelkezők esetében – hivatali kapun keresztül

Arconsult - Kreditpontos képzési ajánlat

Cím: Változások az e-ügyintézésben az AVDH kivezetése és a DÁP aláírás bevezetése következtében

Tematika:

  • Jogi háttér
  • AVDH-t érintő változások
  • Elektronikus aláírások és joghatásai
  • Tanúsítványfajták – szerepkör tanúsítvány
  • Üzleti-, ügyvédi- és magáncélú aláírások
  • eSzemélyi és DÁP aláírás
  • PC-s, webes és mobil aláíró programok
  • Elektronikus aláírás alkalmazásai, változások az okiratok hitelesítésében
    • Elektronikus szerződéskötés, elektronikus ellenjegyzés
    • Elektronikus okiratátalakítás, hibrid szerződés
    • Bírósági- és más beadványok hitelesítése
    • Cégeljárás okiratok hitelesítése
    • E-ING: Ügyvédi meghatalmazás és egyéb okiratok hitelesítése

Az oktatás időtartama: 3 óra Megszerezhető kreditpontok: 3 pont

A képzés díja:

Létszám (fő) / Díj 0-50 fő - 115.000 Ft + ÁFA 51-100 fő - 145.000 Ft + ÁFA 101-150 fő - 185.000 Ft + ÁFA 151-200 fő - 230.000 Ft + ÁFA

Üdvözlettel,

Tóth Krisztina

Elérhetőségek:

Tel: +36-20-995-9267

Email: [email protected]