Tájékoztató - AVDH megszűnése
2025. október 15.
Tisztelt Kolleganők, Tisztelt Kollegák!
Az AVDH hitelesítés megszűnése kapcsán az alábbi tájékoztatást adom:
Aa SZÜF Magyarország portálon keresztül közvetlenül elérhető Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés szolgáltatás (AVDH) 2025. január 1. napjától megszűnt, és az ePapír szolgáltatásba integráltan érhető el, 2025. október hó 31. napjáig. Az elektronikus ügyintézésre köteles gazdálkodó szervezetek az állami foglalkoztatási szervnél intézhető foglalkoztatást elősegítő támogatásokhoz kapcsolódó kérelmet, hiánypótlási felhívásban foglalt iratot, elszámolást és más egyéb dokumentumot 2025. október 31. napjáig az ePapír AVDH szolgáltatás használatával továbbra is benyújthatják, majd ezt követően, 2025. november hó 1. napjától minősített elektronikus aláírással hitelesítve nyújthatóak be a dokumentumok, az ePapír szolgáltatáson keresztül
__ Tájékoztatjuk, hogy a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) keretében elfogadott a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (a továbbiakban: Dáptv.) szerint a digitális állampolgár által igénybe vehető eAláírás szolgáltatást csak magánszemélyek vehetik igénybe magáncélra.
Az elektronikus aláírások közül:
- egyszerű elektronikus aláírás (SeS),
- fokozott biztonságú elektronikus aláírás (Aes),
- minősített elektronikus aláírás (QeS)
az állami foglalkoztatási – államigazgatási - szervekkel történő kapcsolattartás során a hitelesítésre kizárólag a minősített elektronikus aláírás használható.
Hazánkban az alábbi gazdasági társaságok nyújtanak minősített elektronikus aláírási szolgáltatást:
- _Microsec Zrt. (árak: https://e-szigno.hu/elektronikus-alairas#bovebben
- _NETLOCK Kft., https://netlock.hu/netlock-uzleti
- FlintSign (olasz InfoCert S.p.A.) (https://flintsign.hu)
Szeged, 2025. október 15.
Tisztelettel: dr. Török Béla elnök __